درمان کمر درد ناشی از استرس و علائم درد عصبی کمر

آیا کمردرد عصبی خطرناک است

آیا کمر درد علائم بارداری است, آیا کمردرد عصبی خطرناک است, بهترین دکتر کمر درد, بهترین دکتر کمر درد در اردبیل, بهترین دکتر کمر درد در ارومیه, بهترین دکتر کمر درد در اصفهان, بهترین دکتر کمر درد در ساری, بهترین دکتر کمر درد در شیراز, بهترین دکتر کمر درد در کرج, بهترین دکتر کمر درد در گرگان, بهترین دکتر کمر درد در همدان, بهترین دکتر کمر درد یزد, تشخیص انواع کمردرد, تشخیص پرستاری کمردرد, تشخیص علت کمردرد, تشخیص کمر درد حاد, تشخیص کمردرد, تشخیص کمردرد از کلیه درد, تشخیص کمردرد دیسک کمر, تشخیص نوع کمردرد, چگونگی تشخیص کمردرد, داروی کمر درد عصبی, درمان خانگی کمر درد عصبی, درمان درد عصبی کمر, درمان دردهای عصبی عضلانی کمر, درمان دردهای عصبی کمر, درمان قطعی کمر درد عصبی, درمان کمر درد, درمان کمر درد استاد خیراندیش, درمان کمر درد استرسی, درمان کمر درد با استخر, درمان کمر درد با استراحت, درمان کمر درد با ورزش, درمان کمر درد پریودی, درمان کمر درد پوکی استخوان, درمان کمر درد در استخر, درمان کمر درد در بارداری, درمان کمر درد شدید, درمان کمر درد عصبی, درمان کمر درد عصبی چیست, درمان کمر درد عصبی در طب سنتی, درمان کمر درد ناگهانی, درمان کمر دردی در بارداری, درمان گیاهی کمر درد عصبی, دکتر کمر درد, دکتر کمر درد است نی نی سایت, دکتر کمر درد استانبول, دکتر کمر درد استخر, دکتر کمر درد استخوان, دکتر کمر درد استخوان خاجی, دکتر کمر درد استراحت, دکتر کمر درد استراحت مطلق, دکتر کمر درد استرس, دکتر کمر درد استرسی, دکتر کمر درد استفراغ, دکتر کمر درد اصفهان, دکتر کمر درد تبریز, دکتر کمر درد در تبریز, دکتر کمر درد در تهران, دکتر کمر درد شرق تهران, دکتر کمر درد شیراز, دکتر کمر درد قزوین, دکتر کمر درد کرج, دکتر کمر درد مشهد, دلیل کمر درد عصبی, راههای درمان کمر درد عصبی, روش تشخیص کمردرد, علائم درد عصبی کمر, علائم درد عصبی کمری, علائم کمر درد استرسی, علائم کمر درد عصبی است, علائم کمر درد عصبی چیست, علائم کمر درد عصبی شد, علائم کمردرد عصبی, علت درد عصبی کمر, علت کمر درد عصبی, علت کمر درد عصبی چیست, علت کمر درد و استفراغ, علت کمردرد عصبی چیست, کمر درد استخوان خاجی, کمر درد استخوانی, کمر درد استراحت, کمر درد استرسی, کمر درد پوکی استخوان, کمر درد جز علائم بارداری است, کمر درد چگونه است, کمر درد خر است, کمر درد علائم بارداری است, کمر درد و استخر, کمر درد و استرس, کمر درد و استفراغ, کمردرد استرسی, کمردرد عصبی, کمردرد عصبی چگونه است, کمردرد عصبی چیست, کمردرد عصبی درمان, کمردرد عصبی نی نی سایت, کمردرد عصبی و درمان آن, کمردرد مرتبط با استرسی, نشانه های کمر درد عصبی 1528-stress-بهترین-دکتر-کمر-درد-عصبی-درمان-کمر-درد-ناشی-از-استرس-و-علائم-درد-عصبی-کمر-back-pain

درمان کمر درد ناشی از استرس و علائم درد عصبی کمر به طور کلی بیان نکردن احساسات و فروخوردن عصبانیت باعث آسیب های جدی به بدن می‌شود و در طولانی مدت تأثیر خود را نشان می دهد و گاهی اوقات ریشه درد کمر از موارد جدی تری نشئت گرفته و می تواند نشانه ای از بیماری های مهم باشد که باید پیگیری شود. به عنوان یک قاعده کلی پذیرفته شده است که استرس عاطفی یا عوامل روانی می تواند درمان کمردرد عصبی را بدتر کند. با این حال، مفهوم کمردرد “مرتبط با استرس” این ایده را یک قدم جلوتر می برد.

کمردرد مرتبط با استرس

تشخیص کمردرد ناشی از استرس این فرض را بر این می‌گذارد که عوامل روانی و عاطفی تأثیر اولیه دارند. یک بیماری روانی-فیزیولوژیکی مانند کمردرد ناشی از استرس به این معنی است که عوامل روانی باعث شروع یا حفظ کمردرد می شود. کمردرد یک تشخیص «روانی تنی» یا «روانی-فیزیولوژیکی» مرتبط با استرس است. بیماری روانی – فیزیولوژیکی به هر بیماری گفته می شود که در آن علائم جسمانی نتیجه مستقیم عوامل روانی یا عاطفی باشد. این تشخیص به این معنی است که عوامل روانی یا شروع کننده یا حفظ کننده کمردرد هستند یا هر دو.

علائم کمر درد عصبی چیست

بهترین درمان کمر درد استرسی و عصبی شدید در اصفهان می گوید که اگرچه عوامل روانی ممکن است باعث بروز علائم جسمی شوند، اما علائم، تخیلی نیستند. آنها مشکلات فیزیکی بسیار واقعی (مانند کمردرد) هستند که تحت تأثیر عوامل عاطفی قرار می گیرند. شما به طور منظم کمردرد، تنش عضلات پشت، سفتی و درد کمر را تجربه می کنید. خواب شما نیز می‌تواند به دلیل کمردرد مزمن دچار اختلال شود. دردهای تیز، سوزش یا کوبنده در پشت خود را احساس خواهید کرد.

پیشینه کمردرد مرتبط با استرس

دکتر مظاهری متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بیان می کنند، اخیرا ایده کمردرد ناشی از استرس رایج شده است که آن را “سندرم میوزیت تنش” (TMS) نیز می نامند. در کتاب دکتر ادوارد شورتر، از فلج تا خستگی، تاریخچه بیماری های روان تنی شرح داده شده است. یکی از این تشخیص‌ها که در دهه 1820 ایجاد شد «تحریک ستون فقرات» است و این اساساً معادل ایده امروزی کمردرد مرتبط با استرس است.

علت واقعی کمردرد مربوط به استرس

تاریخچه تشخیص سوزش ستون فقرات پیش زمینه مفیدی در درک رویکردهای پزشکی فعلی برای کمردرد است. حتی امروزه برخی از پزشکان عمدتاً (و فقط) به دنبال «توضیحات» ساختاری برای کمردرد هستند، بیمار خود را متقاعد می‌کنند که مشاهدات بالینی علت درد است و ترس را در بیمار تقویت می‌کنند و سپس درمان «توجیه‌پذیر» را توصیه می‌کنند. با این حال، اگر علت واقعی کمردرد مربوط به استرس باشد، هر نوع درمانی برای بیمار با شکست مواجه می‌شوند و باعث ناراحتی بیشتر بیمار می‌شوند.

سندرم میوزیت تنشی دکتر سارنو (TMS)

در بازگشت به مفهوم کمردرد مرتبط با استرس یا TMS، می توان شباهت هایی را با “تحریک ستون فقرات” مشاهده کرد. تفاوت مهم این است که عوامل ایجاد کننده کمردرد را دقیقاً در حوزه روانی و عاطفی قرار می دهد. در حالی که پزشکان اولیه فقط از درمان های «فیزیکی» استفاده می کردند.

به طور خاص، نظریه این است که اکثر موارد کمردرد که توسط جامعه پزشکی با استفاده از رویکردهای “ارگانیک” درمان می شوند، در واقع موارد مرتبط با استرس هستند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که این نظریه و رویکرد درمانی در جامعه پزشکی و روانشناسی بحث برانگیز است و هیچ مطالعه تحقیقاتی کنترل شده ای برای آزمایش اعتبار این مفهوم وجود نداشته است.

استرس چگونه باعث کمردرد می شود؟

بهترین درمان کمر درد استرسی و عصبی شدید در اصفهان نظریه های مختلفی در مورد علل کمردرد ناشی از استرس وجود دارد. نکته مهم این است که اصل اساسی در همه این نظریه ها این است که عوامل روانی و عاطفی باعث ایجاد نوعی تغییر فیزیکی و در نتیجه کمردرد می شوند.

چگونه استرس عاطفی باعث درد می شود؟

عوامل روانی و عاطفی می توانند باعث ایجاد نوعی تغییر فیزیکی و در نتیجه چرخه درد در بیماران شوند که به نوبه خود می تواند منجر به استرس روانی و عاطفی بیشتر شود. در بیشتر تئوری‌های مربوط به کمردرد مربوط به استرس، چرخه درد ادامه می‌یابد و تشدید می‌شود زیرا درد منجر به ترس و اضطراب بیمار در مورد فعالیت‌های روزانه می‌شود. چرخه درد با موارد زیر مشخص می شود:

• بیمار در بسیاری از کارکردهای زندگی روزمره و همچنین فعالیت های اوقات فراغت به طور غیر ضروری محدود می شود
  • این کاهش فعالیت به دلیل ترس بیمار از درد و آسیب است
  • این ترس ممکن است با توصیه های پزشکان (و/یا خانواده و دوستان) مبنی بر “آرامش” به دلیل برخی تشخیص های ساختاری (که ممکن است در واقع هیچ ارتباطی با کمردرد نداشته باشد) بدتر شود.
  • محدودیت در حرکت و فعالیت منجر به از بین رفتن شرایط فیزیکی و ضعیف شدن عضلات می شود که به نوبه خود منجر به کمردرد بیشتر می شود.

البته، این چرخه منجر به درد بیشتر، ترس بیشتر و بی‌حالی فیزیکی بیشتر در کنار واکنش‌های دیگری مانند انزوای اجتماعی، افسردگی و اضطراب می‌شود. در فرمول TMS، کمردرد به عوامل مکانیکی یا فیزیکی نسبت داده نمی شود، بلکه بیشتر به دلیل احساسات، شخصیت و مسائل ناخودآگاه بیمار است.

ویژگی های شخصیتی در کمر درد

احساسات کلیدی عبارتند از خشم و عصبانیت ناخودآگاه. علاوه بر این، افرادی را که احتمالاً به TMS مبتلا می‌شوند، شبیه به تیپ شخصیتی A توصیف می‌کند، با ویژگی‌هایی مانند:

• داشتن یک انگیزه درونی قوی برای موفقیت
  • داشتن احساس مسئولیت عالی
  • خود انگیزه و منضبط بودن
  • شدیدترین منتقدان خودشان بودن
  • کمال گرا و اجباری بودن

ویژگی های شخصیتی در درمان کمر درد ناشی از استرس و علائم درد عصبی کمر با موقعیت های استرس زا زندگی تعامل می کنند و باعث ایجاد کمردرد می شوند که منبع تنش روانی و عاطفی همیشه آشکار نیست.

علت تنش عضلانی، اسپاسم و کمردرد

نظریه TMS مکانیسمی را توصیف می کند که به موجب آن تنش عاطفی از آگاهی توسط ذهن به ناخودآگاه رانده می شود. این تنش ناخودآگاه باعث تغییراتی در سیستم عصبی بدن می شود. این تغییرات شامل انقباض رگ‌های خونی و کاهش جریان خون به بافت‌های نرم مختلف از جمله عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و اعصاب پشت است که باعث کاهش اکسیژن در ناحیه و همچنین تجمع مواد زائد بیوشیمیایی در عضلات می شود. این به نوبه خود منجر به تنش عضلانی، اسپاسم و کمردرد می شود که بیمار تجربه می کند.

تشخیص کمردرد ناشی از استرس

تشخیص کمردرد ناشی از استرس اغلب با یک تاریخچه پزشکی کامل و معاینه فیزیکی انجام می شود. بیماران باید در تلاش برای تشخیص کمردرد ناشی از استرس خود محتاط باشند، زیرا ممکن است یک بیماری جدی پزشکی (مانند تومور ستون فقرات یا عفونت ) باعث درد شود. یک معاینه پزشکی خوب معمولاً می‌تواند علل ساختاری جدی تر کمردرد شدید را در اکثریت بزرگی از بیماران رد کند.

علت درد کمر با تشخیص ضعف اعصاب

برای موارد کمردرد ناشی از استرس، سابقه شروع کمردرد اغلب کاملاً متغیر است. درد ممکن است با یک حادثه قابل شناسایی شروع شود یا ممکن است موذیانه شروع شود. به عنوان مثال، شروع درد با حادثه ای مانند کشیدگی یا رگ به رگ شدن کمر غیرمعمول نیست، فقط در نتیجه عوامل احساسی مدت ها پس از بهبود آسیب ادامه می یابد. در بسیاری از موارد ممکن است یافته های MRI مانند ” برآمدگی دیسک ” یا ” بیماری دژنراتیو دیسک ” وجود داشته باشد، زمانی که کمردرد ناشی از استرس مقصر واقعی است. در این موارد، یافته‌های MRI از نظر بالینی مهم نیستند و در نهایت مشخص می‌شوند که علت درد نیستند.

کمردرد ناشی از استرس

دکتر مهسا مظاهری در مقاله درمان کمر درد ناشی از استرس و علائم درد عصبی کمر درباره ویژگی های کلی کمردرد استرسی به موارد زیر که  شامل علائم زیر می شود، بیان می کند:

در بسیاری از موارد کمردرد مرتبط با استرس، بیماران از درد «حرکت اطراف» شکایت دارند. به طور کلی، علائم کمردرد ناشی از استرس مشابه علائم فیبرومیالژیا است. تشخیص TMS نه تنها با رد سایر علل ارگانیک درد، بلکه با شناسایی مثبت ویژگی های TMS انجام می شود.

4.3/5 (3 دیدگاه ها)